Αυτές οι βελτιώσεις θα ενισχύσουν την αποτελεσματικότητα στην καταπολέμηση της φοροδιαφυγής και θα διευκολύνουν τη φορολογική συμμόρφωση.
Τι αλλάζει
- Ψηφιακός Φάκελος Φορολογουμένων: Κάθε ένας από τους 6,5 εκατομμύρια φορολογούμενους θα διαθέτει έναν ψηφιακό φάκελο που θα περιλαμβάνει όλα τα φορολογικά και περιουσιακά δεδομένα. Οι πληροφορίες θα συγκεντρώνονται σε ένα σημείο, επιτρέποντας την αξιολόγηση του κινδύνου για φοροδιαφυγή.
- Ενοποιημένα Μητρώα: Το νέο Μητρώο Φορολογουμένων θα συγκεντρώνει στοιχεία όπως ΑΦΜ, Κωδικούς Αριθμούς Δραστηριοτήτων (ΚΑΔ), οικογενειακή κατάσταση και σχέσεις μελών σε διοικητικά συμβούλια ή εταιρείες.
- Μητρώο Περιουσίας: Τα κινητά και ακίνητα στοιχεία των φορολογουμένων θα καταγράφονται λεπτομερώς, προσφέροντας μια πλήρη εικόνα της περιουσιακής τους κατάστασης.
- Λογιστική Εικόνα: Θα καταγράφει όλες τις φορολογικές κινήσεις, από οφειλές και ρυθμίσεις μέχρι πρόστιμα και συμψηφισμούς.
Στόχοι της Αναβάθμισης
Η νέα μορφή του TAXIS αποσκοπεί στη δημιουργία ενός διαφανούς και ολοκληρωμένου συστήματος, το οποίο θα διευκολύνει τον έλεγχο των φορολογουμένων και θα εντοπίζει αποτελεσματικά περιπτώσεις φοροδιαφυγής. Επιπλέον, θα παρέχει στους πολίτες μια σαφή εικόνα των φορολογικών τους υποχρεώσεων.
Φόροι και πληρωμές
Στη λειτουργικότητα «Βεβαίωση Φόρου και πληρωμών» θα καταγράφεται το σύνολο των υποχρεώσεων για δηλώσεις και ανάλογα με το «προφίλ» ο φορολογούμενος θα καλείται να βεβαιώνει προσυμπληρωμένες φόρμες ή να συμπληρώνει φόρμες που παρέχονται από το σύστημα. Το σύστημα θα διενεργεί διασταυρώσεις από τρίτες πηγές εφόσον ενδείκνυται, θα προχωρά σε υπολογισμό φόρου, προσαυξήσεων ή προστίμων και συμψηφισμών, θα βεβαιώνει την οφειλή ή την επιστροφή φόρου και θα εκδίδει εκκαθαριστικά.
Ακόμα στα νέα όπλα συγκαταλέγονται:
*Η Δημιουργία Αναφορών και Διαμόρφωση Πολιτικών Συμμόρφωσης: Θα περιλαμβάνει τη διαχείριση ρυθμίσεων και ληξιπρόθεσμων οφειλών με βάση ένα ενιαίο σύνολο κανόνων. Θα παρέχονται όλα τα μέσα στο φορολογούμενο για να παραμείνει στη πλευρά της οικειοθελούς συμμόρφωσης, ρυθμίζοντας τις υποχρεώσεις του.
*Γνωστοποιήσεις – Κοινοποιήσεις, Συμμόρφωση και Διαχείριση Υποθέσεων: Η λειτουργικότητα αφορά στην ανάθεση υποθέσεων για διεκπεραίωση από στελέχη σε όλη την επικράτεια. Θα παρέχει διαχείριση και εποπτεία της κάθε υπόθεσης από «άκρο σε άκρο», καταγράφοντας δεδομένα από πλήθος συστημάτων και λειτουργιών, καθώς και τις ενέργειες των εμπλεκομένων που πραγματοποιούνται για την ολοκλήρωση της κάθε υπόθεσης.
*Ανάλυση Κινδύνων: Θα περιλαμβάνει τη συγκρότηση προφίλ για διάφορες οντότητες. Τα «προφίλ» θα αρχικοποιηθούν και θα συντηρούνται αξιοποιώντας τις πιο κατάλληλες τεχνικές και μεθόδους, αναλόγως την περίπτωση και τα προβλήματα στα οποία επιδιώκεται λύση. Η λειτουργικότητα αυτή πρέπει να μπορεί να αξιοποιεί ανάλυση και μοντελοποίηση της συμπεριφοράς των υποκειμένων και να αναγνωρίζει ομοιότητες.
*Υποστήριξη Ελέγχων: Θα περιλαμβάνει τις λειτουργικότητες οι οποίες θα υποστηρίζουν τις ελεγκτικές εργασίες που θα πραγματοποιούνται στα Ελεγκτικά Κέντρα. Θα υποστηρίζεται με δύο εκδοχές, μια για απομακρυσμένο έλεγχο και μια για επιτόπιο έλεγχο στον χώρο του φορολογούμενου. Οι λειτουργικότητες θα καλύπτουν όλο το εύρος των εργασιών, καθώς και της συλλογής και επεξεργασίας των απαραίτητων δεδομένων από συστήματα της ΑΑΔΕ και εξωτερικές πηγές, προκειμένου για την προετοιμασία, την πραγματοποίηση και την μετέπειτα επεξεργασία των ευρημάτων του ελέγχου από τα στελέχη της ΑΑΔΕ.
*Μητρώο Ηλεκτρονικών μέσων Φορολογούμενου: Θα περιλαμβάνει υπηρεσίες διαπίστευσης, ταυτοποίησης και εγγραφής συστημάτων, που θα διαβιβάζουν με ασφαλή τρόπο δεδομένα προς την ΑΑΔΕ για λογαριασμό του φορολογούμενου, διασφαλίζοντας την εξουσιοδότησή του.
Με πληροφορίες από ertnews.gr