Τα βραβεία Golden Steering Wheel Awards, που ξεκίνησαν το 1976 και παρουσιάζονται από το AUTO BILD και BILD am SONNTAG, συνδυάζουν την ψηφοφορία του κοινού με την αξιολόγηση από ειδικούς και αναγνωρίζονται ως τα σημαντικότερα βραβεία στη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία. Προτού οι αναγνώστες επιλέξουν τους 21 φιναλίστ προτάθηκαν φέτος και από τις δύο συντακτικές ομάδες συνολικά 57 νέα αυτοκίνητα.
Μια διακεκριμένη 19μελής κριτική επιτροπή υπέβαλε τους φιναλίστ σε εκτεταμένες δοκιμές στην πίστα DEKRA Lausitzring. Φέτος, για πρώτη φορά, η κριτική επιτροπή αποκάλυψε το αποτέλεσμα δύο δοκιμών πριν από τις τελικές της αξιολογήσεις: Η DEKRA ανέλυσε τα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού των φιναλίστ, ενώ η συντακτική ομάδα του Computer Bild αξιολόγησε τις ικανότητες των φιναλίστ στον τομέα της συνδεσιμότητας.
“Το Kia EV9 έπεισε την κριτική επιτροπή ως ένα πολύ προσαρμόσιμο και άνετο οικογενειακό αυτοκίνητο με υπερσύγχρονη τεχνολογία 800V, καινοτόμα χαρακτηριστικά καθώς και εξαιρετικά συστήματα υποβοήθησης του οδηγού”, σχολίασε ο Robin Hornig, επικεφαλής της AUTO BILD και αρχισυντάκτης του τμήματος αυτοκινήτου του ομίλου BILD. Όλα τα αποτελέσματα των βραβείων Golden Steering Wheel Awards θα δημοσιευθούν στο τεύχος 45 του AUTO BILD που θα κυκλοφορήσει φέτος.
Η διαδοχική αυτή νίκη της Kia στα Golden Steering Wheel Awards 2023 συνεχίζει την ιστορία επιτυχίας της μάρκας στο συγκεκριμένα διαγωνισμό. Στην τρέχουσα γκάμα μοντέλων της, η Kia έχει πλέον τέσσερις νικητές των βραβείων: το compact crossover XCeed που κατέκτησε την πρώτη θέση το 2019, το SUV Sorento που κέρδισε το 2020, το ηλεκτρικό crossover Niro EV που διεκδίκησε την κατηγορία “Compact SUVs” το 2022 και τώρα το EV9 που είναι το δεύτερο Kia EV στη σειρά που κερδίζει Χρυσό Τιμόνι.
Η Kia είναι εδώ και καιρό πρωτοπόρος στην ηλεκτροκίνηση. Με την αλλαγή της το 2021, η μάρκα επιτάχυνε τη μετάβαση στα EV για να εδραιώσει τη θέση της ως ένας από τους κορυφαίους παρόχους ηλεκτρικής κινητικότητας στον κόσμο. Μόνο στη Γερμανία, το 41,3% των νέων αυτοκινήτων της Kia το 2022 διέθεταν υποδοχή φόρτισης (μερίδιο πωλήσεων EV και PHEV). Στο σύνολο της γερμανικής αγοράς, το μερίδιο αυτό αντιστοιχεί στο 31,4% (σύμφωνα με την KBA).
Ιδανικός σύντροφος στα οικογενειακά ταξίδια: Κορυφαίοι χώροι, δυνατότητες διαμόρφωσης και αυτονομία
Όπως και το πολυβραβευμένο ηλεκτρικό crossover Kia EV6, το αμιγώς ηλεκτρικό Kia EV9 βασίζεται στην ειδική πλατφόρμα E-GMP. Το EV9, ως ένα από τα πρώτα επταθέσια ηλεκτρικά οχήματα της αγοράς, προσφέρει ένα ευρύχωρο εσωτερικό με επίπεδο άνεσης που θυμίζει lounge. Διατίθεται επίσης και σε δύο εξαθέσιες εκδοχές (προαιρετικά για την έκδοση GT-line).
Τα δύο ξεχωριστά καθίσματα της δεύτερης σειράς διατίθενται είτε ως καθίσματα χαλάρωσης είτε με δυνατότητες περιστροφής (περιστρέφονται κατά 90 μοίρες προς την ανοιχτή πόρτα ή κατά 180 μοίρες προς την τρίτη σειρά καθισμάτων). Η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ που φτάνει τα 2.393 λίτρα και η ικανότητα ρυμούλκησης 2,5 τόνων είναι ασυναγώνιστες στην κατηγορία των e-SUV.
Όσον αφορά την αυτονομία, το EV9 είναι ο τέλειος σύντροφος για τα οικογενειακά ταξίδια. Η πισωκίνητη έκδοση (150 kW/204 hp) μπορεί να διανύσει έως και 563 χιλιόμετρα με μία φόρτιση της μπαταρίας, ενώ τόσο το τετρακίνητο μοντέλο (283 kW/385 hp) όσο και η εντυπωσιακή σπορ έκδοση GT-line ξεπερνούν επίσης τα 500 χιλιόμετρα (AWD: 512 χιλιόμετρα, AWD GT-line: 505 χιλιόμετρα, συνδυασμένη αυτονομία κατά
WLTP). Και χάρη στην τεχνολογία 800V, η μπαταρία των 99,8 kWh μπορεί να φορτίσει από το 10% στο 80% και υπό ιδανικές συνθήκες σε μόλις 24 λεπτά. Με φόρτιση 15 λεπτών της μπαταρίας προστίθεται αυτονομία 249 χιλιομέτρων, απόδοση εξαιρετική για την κατηγορία.
Με ενσωματωμένη τεχνολογία μπαταρίας V2G για αμφίδρομη φόρτιση, το EV9 είναι έτοιμο τεχνολογικά για τις μελλοντικές απαιτήσεις. Πρωτοπορεί επίσης στη συνδεσιμότητα, αποτελώντας το πρώτο μοντέλο της Kia που προσφέρει ενημερώσεις και αναβαθμίσεις μέσω του νέου Kia Connect Store.
19 διακεκριμένοι κριτές, από τον Ralf Schumacher έως τη Rhea Harder
Το Golden Steering Wheel (Χρυσό Τιμόνι) απονέμεται στα καλύτερα νέα μοντέλα μιας συγκεκριμένης χρονιάς. Ο διαγωνισμός χωρίζεται σε διάφορες κατηγορίες οχημάτων, ενώ από το 2022 τα EV δεν κρίνονται ξεχωριστά από τα αυτοκίνητα με κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου.
Από φέτος, δεν υπάρχουν επίσης πλέον ξεχωριστές κατηγορίες για τα SUV, έτσι ανταγωνίζονται στις ίδιες με τα αντίστοιχα σεντάν, στέισον βάγκον, κουπέ ή χάτσμπακ. Οι σημερινές επτά κατηγορίες οχημάτων είναι οι εξής: Small Cars, Compact Class, Mid-Size, Upper Mid-Size, Upper/Luxury Class, Sports Cars και Family Cars.
Στη φετινή 19μελή κριτική επιτροπή εμπειρογνωμόνων συμμετείχαν οι πρώην οδηγοί της Formula 1 Ralf Schumacher και Hans-Joachim Stuck, η οδηγός ράλι Isolde Holderied και ο πρωταθλητής του DTM Maximilian Götz. Επίσης συμμετείχαν και άλλα αστέρια του μηχανοκίνητου αθλητισμού όπως η Sophia Flörsch, ο Daniel Abt, η Laura-Marie Geissler μαζί με τους παρουσιαστές Lina van de Mars και Sidney Hoffmann, τους ηθοποιούς Rhea Harder και Tom Beck, τον τηλεοπτικό σεφ Steffen Henssler, το μοντέλο και influencer Betty Taube καθώς και οι αρχισυντάκτες του AUTO BILD και δύο κορυφαίων βρετανικών και ολλανδικών περιοδικών αυτοκινήτου, των Auto Express και Auto Week.