Κυριακή 29/12/2024

Η μονταζιέρα στα Τέμπη – Τι έγινε και τι λέει το δημοσίευμα στο ΒΗΜΑ που έφερε θύελλα

«Η μονταζιέρα στα Τέμπη ρίχνει νέες σκιές στην τραγωδία». Τι λέει το δημοσίευμα που έφερε θύελλα...

«Η μονταζιέρα στα Τέμπη ρίχνει νέες σκιές στην τραγωδία». Αυτός είναι ο τίτλος του δημοσιεύματος που έφερε θύελλα και ραγδαίες πολιτικές εξελίξεις, ενώ δημιούργησε κοινό μέτωπο της αντιπολίτευσης ενάντια στην κυβέρνηση, η οποία επιχείρησε να αποδομήσει το δημοσίευμα, ωστόσο αυτό δεν κατέστη δυνατό.

Το δημοσίευμα (μικρό μέρος του οποίου δημοσίευσε από χθες το Dnews και μάλιστα στο πρωτοσέλιδο) έχει προκαλέσει σειρά εξελίξεων και κάνει λόγο για αλλοίωση των ηχητικών το μοιραίο βράδυ.

Ειδικότερα το δημοσίευμα από το ΒΗΜΑ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ για τη μονταζιέρα στα Τέμπη αναφέρει – μεταξύ άλλων – :

Αναδημοσίευση μέρος του κειμένου από το ρεπορτάζ του Βασίλη Λαμπρόπουλου

«Αλλοίωση συνομιλιών του σταθμάρχη με μηχανοδηγούς στη Λάρισα, που «ξεριζώθηκαν» παράνομα από το σύστημα καταγραφών επικοινωνιών του ΟΣΕ, λίγες μόλις ώρες μετά την τραγωδία στα Τέμπη, αποκαλύπτει σήμερα «Το Βήμα» μέσω της ανάλυσης των συγκεκριμένων τεσσάρων λέξεων του επίμαχου διαλόγου τη νύχτα της 28ης Φεβρουαρίου 2023. Ενα μοντάζ που αναδείκνυε μόνο το ανθρώπινο λάθος του σταθμάρχη της Λάρισας.

Οπως προκύπτει από νεότερα έγγραφα των Εγκληματολογικών Εργαστηρίων της ΕΛ.ΑΣ., που παρουσιάζει η εφημερίδα μας, η υπόδειξη του σταθμάρχη για αναχώρηση τρένου προς την υποτιθέμενη «λάθος πορεία» δεν αφορούσε τη μοιραία αμαξοστοιχία – όπως παρουσιάστηκε την 1η Μαρτίου σε μονταρισμένο ηχητικό ντοκουμέντο – αλλά εκείνη τοπικού συρμού που κινήθηκε κανονικά! Δηλαδή επρόκειτο για συρραφή συνομιλιών του σταθμάρχη με δυο διαφορετικά τρένα.

Η μονταζιέρα που φαίνεται ότι λειτούργησε αμέσως μετά το τραγικό συμβάν και αποτελεί δείγμα της σπουδής να προβληθεί μόνο η θεωρία του υπαρκτού ανθρώπινου λάθους.

Τα καίρια ερωτήματα Με βάση τα νέα έγγραφα και τις μαρτυρίες που παρουσιάζει «Το Βήμα», δημιουργούνται πρόσθετα ερωτήματα για παράνομες αφαιρέσεις υλικού, αλλοίωση δεδομένων, προσπάθεια υποβάθμισης του «σωτήριου» συστήματος ETCS κ.λπ. Και δημιουργούνται εύλογες απορίες αν όλα αυτά έγιναν για να συσκοτισθούν σημεία της τραγωδίας και να υπάρξει απόσειση των πολιτικών ευθυνών.

Ενα βασικό αρχικό σημείο ενδιαφέροντος λοιπόν είναι: Πώς ανασύρθηκαν και δημοσιοποιήθηκαν (μονταρισμένα) τα ηχητικά αρχεία με τις συνομιλίες του σταθμάρχη της Λάρισας, μόλις λίγες ώρες μετά τη σύγκρουση των τρένων;

Με κύριο ζητούμενο: Ποιος αφαίρεσε βιαστικά τις εν λόγω μαγνητοφωνήσεις από το σύστημα καταγραφών του ΟΣΕ που είναι ελεγχόμενης πρόσβασης; Με προφανές βασικό μέλημα να εστιασθεί το ενδιαφέρον της κοινής γνώμης μόνο στο πρόσωπο του σιδηροδρομικού κι όχι στην έλλειψη των ηλεκτρονικών συστημάτων ασφαλείας.

Το μεσημέρι της 1ης Μαρτίου εμφανίζεται ο διάλογος που φέρεται να έδειχνε εμφατικά τις διαδοχικά λανθασμένες εντολές του σταθμάρχη.

ΑΝΔΡΑΣ: Η Λάρισα ακούει.

ΣΤΑΘΜΑΡΧΗΣ: Ακούει. Με 47 νούμερο περνάτε κόκκινο φωτόσημο εξόδου έως είσοδο, φωτόσημο εισόδου Νέων Πόρων.

ΑΝΔΡΑΣ: Βασίλη, φεύγω;

ΣΤΑΘΜΑΡΧΗΣ: Φεύγεις, φεύγεις.

Από έγγραφο των Εγκληματολογικών Εργαστηρίων προκύπτει ότι αυτές οι τέσσερις φράσεις είναι συρραφή δύο διαδοχικών συζητήσεων του σταθμάρχη (ηχητικά αρχεία «CH103e3» και «Ch103e4») με δύο μηχανοδηγούς και όχι έναν. Η πρώτη πράγματι με τον μηχανοδηγό της μοιραίας αμαξοστοιχίας αλλά η δεύτερη με σιδηροδρομικό που δεν είχε σχέση με το συμβάν.

 

πηγη:Dnews

Themakriti

Η ομάδα του themakriti σας φέρνει καθημερινά όλες τις τελευταίες έγκυρες ειδήσεις

Αφήστε το σχόλιο σας

Εγγραφείτε στο Newsletter μας

Με την αποστολή του email σας αποδέχεστε τους Όρους & Προϋποθέσεις καθώς και την Πολιτική Απορρήτου του Themakriti.gr

ΕΞΥΠΝΗ ΠΛΟΗΓΗΣΗ

ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΑΠΟ ΜΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΙΑ

ΟΙ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΙ ΜΑΣ

ΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΑ

ΟΙ ΕΦΗΜΕΡΙΔΕΣ ΣΗΜΕΡΑ