Μήνυμα προς τους πολίτες για τον κορωνοϊό θα απευθύνει σήμερα ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, όπως προανήγγειλε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Στέλιος Πέτσας.
Το τηλεοπτικό μήνυμα είναι προγραμματισμένο για τις 6 το απόγευμα.
Απαντώντας σε ερώτηση για το τι θα πει ο πρωθυπουργός, ο κ. Πέτσας είπε πως δεν θα μιλήσει για lockdown, δεν θα ανακοινώσει κανένα πρόσθετο μέτρο αλλά θα πει σε ποια κατάσταση είμαστε σήμερα και τι θα πρέπει να γίνει για να αποφύγουμε σκληρότερα μέτρα.
Για τις εξελίξεις με την Τουρκία και τις διερευνητικές επαφές, τόνισε ότι «Χρειάζεται βέβαια, όπως τόνισε χθες ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης στην τηλεδιάσκεψη κορυφής του Ευρωπαϊκού Λαϊκού Κόμματος, συνέχεια και συνέπεια από την τουρκική πλευρά».
Πρόσθεσε επίσης ότι «η συμφωνία αποδεικνύει ότι η προσέγγιση της κυβέρνησης σε επιχειρησιακό και διπλωματικό επίπεδο, απέδωσε. Γιατί από την πρώτη στιγμή η κυβέρνηση κατέστησε σαφές ότι είναι έτοιμη για διάλογο όχι όμως υπό καθεστώς απειλών και εκβιασμών. Διευκρίνισε ότι αντικείμενο των διερευνητικών επαφών είναι η οριοθέτηση των θαλασσίων ζωνών, υφαλοκρηπίδας και ΑΟΖ. Η Ελλάδα προσέρχεται στις διερευνητικές επαφές ενώ έχει ήδη υπογράψει τις διεθνώς νόμιμες συμφωνίες με την Ιταλία και την Αίγυπτο όπου επιβεβαιώνεται το δικαίωμα των νησιών σε υφαλοκρηπίδα και ΑΟΖ».
Για τον κορωνοϊό ανέφερε ότι Είμαστε σε μια κρίσιμη φάση για την αντιμετώπιση της πανδημίας.
Το παράδειγμα άλλων χωρών ας ληφθεί από όλους μας σοβαρά υπόψη.
Η Γαλλία, για παράδειγμα, μια προηγμένη Ευρωπαϊκή χώρα, με περίπου εξαπλάσιο πληθυσμό από την Ελλάδα, καταγράφει σταθερά τις τελευταίες ημέρες πάνω από 10.000 κρούσματα κορωνοϊού ημερησίως.
Αναλογικά, δηλαδή, με βάση τον πληθυσμό της, η Ελλάδα θα ξεπερνούσε ακόμη και τα 1.600 κρούσματα ημερησίως.
Όμως, χάρη στα μέτρα που έχουν ληφθεί και χάρη στην ατομική ευθύνη και τη συλλογική ωριμότητα που επέδειξε και εξακολουθεί να επιδεικνύει η συντριπτική πλειοψηφία των Ελλήνων, τα κρούσματα στη χώρα μας έχουν σταθεροποιηθεί σε πάνω από 300 ημερησίως.
Η σύγκριση, επίσης, με άλλες ευρωπαϊκές χώρες, με παρόμοιο πληθυσμό, αποδεικνύει ότι η Ελλάδα εξακολουθεί να τα καταφέρνει καλύτερα στην αντιμετώπιση της πανδημίας από πολλές άλλες χώρες, τόσο σε αριθμό κρουσμάτων όσο και σε αριθμό θανάτων.
Η καλύτερη επιδημιολογική εικόνα στην Ελλάδα δεν οδηγεί σε εφησυχασμό, αλλά σε εγρήγορση προκειμένου να την βελτιώσουμε.
Γιατί η πανδημία εξελίσσεται δυναμικά.
Και η στρατηγική μας απέναντι στον κορωνοϊό, για να είναι αποτελεσματική, είναι επίσης δυναμική, και καθορίζεται από την εξέλιξη των επιδημιολογικών δεδομένων.
Από τον Ιούλιο και κυρίως από τις αρχές Αυγούστου και μετά, παίρνουμε πρόσθετα μέτρα, είτε τοπικού χαρακτήρα, είτε οριζόντια. Παρά τα μέτρα αυτά, τα κρούσματα έχουν σταθεροποιηθεί σ’ ένα μεγάλο ύψος, με τα περισσότερα από αυτά να καταγράφονται στην Αττική.
Είναι κατά συνέπεια επιτακτική ανάγκη να τηρούμε όλοι τα μέτρα που ισχύουν στην περιοχή μας.
Τηρώντας τις συστάσεις των ειδικών, προστατεύουμε κατ’ αρχήν τη ζωή μας και τη ζωή των δικών μας. Προστατεύουμε ταυτόχρονα τη δουλειά μας.
Τον τζίρο της επιχείρησης που δουλεύουμε, δηλαδή το εισόδημά μας.
Τους συναδέλφους μας, με τους οποίους συναναστρεφόμαστε καθημερινά.
Ενώ προσφέρουμε και στους δικούς μας ανθρώπους, που μας περιμένουν όταν γυρνάμε στο σπίτι – τους παππούδες και τις γιαγιάδες, τους γονείς και τα παιδιά μας.
Προκειμένου να αποφύγουμε σκληρότερα μέτρα που θα κοστίσουν και στην οικονομία και σε ολόκληρη την κοινωνία είναι επομένως επιτακτική ανάγκη να εφαρμόζουμε όλοι, σχολαστικά, τα μέτρα που επιδεικνύουν οι ειδικοί και αποφασίζει η Πολιτεία.
Μείζονος σημασίας είναι η χρήση μάσκας σε όλους τους κλειστούς χώρους και ιδιαίτερα στα μέσα μαζικής μεταφοράς. Ιδίως κατά τις ώρες αιχμής, χρειάζεται πολλή προσοχή και η Κυβέρνηση καταβάλλει κάθε προσπάθεια για την αντιμετώπιση του προβλήματος της συμφόρησης.
Η πολιτική μας για τη μείωση της συμφόρησης βασίζεται στο τρίπτυχο, περισσότερα λεωφορεία, υποχρεωτική τηλεργασία σε ποσοστό 40% όπου είναι εφικτό, καθώς και κυλιόμενο ωράριο για να περιοριστεί ο αριθμός των επιβατών που βρίσκεται την ίδια στιγμή σε αποβάθρες και στάσεις.
Ειδικά για τα λεωφορεία, από τα στοιχεία, του ΟΑΣΑ, γίνεται σαφές ότι η πληρότητα – άνω του 65% – των οχημάτων στις ώρες αιχμής δεν ξεπερνά το 5,5 %.
Υπογραμμίζεται ότι από τα 850 οχήματα που παραλάβαμε, σήμερα βρίσκονται στους δρόμους της Αθήνας 1.100 λεωφορεία, χωρητικότητας από 60 έως 150 ατόμων.
Επειδή όμως, τα περισσότερα λεωφορεία, σε αυτή τη συγκυρία, είναι απαραίτητα, θα γίνουν τις προσεχείς ημέρες και νέες ανακοινώσεις για την άμεση αύξηση του στόλου με δεκάδες λεωφορεία προκειμένου να δρομολογηθούν περισσότερα στις γραμμές που υπάρχει συμφόρηση κατά τις ώρες αιχμής.
Υπογραμμίζεται ακόμη ότι στα μέσα Οκτωβρίου, αρχές Νοεμβρίου, θα έχουμε την πρώτη παράδοση λεωφορείων από συμπράξεις δημόσιου και ιδιωτικού τομέα.
Eπίσης αναφέρθηκε στο θέμα του μεταναστευτικού – προσφυγικού κάνοντας γνωστό ότι υπεγράφη νέο από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή στο οποίο προβλέπεται δίκαιος καταμερισμός στα κράτη μέλη.