Παρασκευή 27/12/2024

ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Πώς προχωρούν οι εργασίες στο νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι Κρήτης – Πρόοδος στο 35%

Με εντατικούς ρυθμούς προχωρά από την ΤΕΡΝΑ, την κατασκευαστική θυγατρική του ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, η κατασκευή του νέου Διεθνούς Αερολιμένα Ηρακλείου Κρήτης (ΔΑΗΚ), με την πρόοδο να ξεπερνά το 35%.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με ενημέρωση της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, για την περιοχή του Αεροδρομίου στην Κρήτη, έχουν ολοκληρωθεί οι χωματουργικές εργασίες και είναι σε εξέλιξη η κατασκευή των τελικών επιφανειών τόσο σε τροχόδρομο και διάδρομο όσο και στον χώρο στάθμευσης των αεροσκαφών. Παράλληλα προχωράει η κατασκευή στο δίκτυο διανομής καυσίμων αεροσκαφών καθώς και η διαμόρφωση του χώρου αποθήκευσης καυσίμων αεροσκαφών.

Επίσης σε εξέλιξη βρίσκεται το κτήριο του υποσταθμού καθώς και οι εγκαταστάσεις του βιολογικού καθαρισμού, ενώ προχωρούν και οι οικοδομικές και Η/Μ εργασίες στο υπόγειο του κεντρικού κτηρίου του Αεροσταθμού. Αναφορικά με τις οδικές συνδέσεις, η πρόοδος στο ΝΟΑΚ είναι στο 77% και στον ΒΟΑΚ στο 48%.

Ο Νέος Διεθνής Αερολιμένας Ηρακλείου Κρήτης θα είναι το δεύτερο πιο πολυσύχναστο αεροδρόμιο στην Ελλάδα, ως επιχειρησιακή συνέχεια του υφιστάμενου Κρατικού Αερολιμένα Ηρακλείου «Νίκος Καζαντζάκης». Θα εξυπηρετεί 10.000.000 επιβάτες ετησίως κατά την έναρξη, ενώ κατά τη διάρκεια της περιόδου παραχώρησης αναμένεται να ξεπεράσει τους 18.000.000 σε ετήσια βάση.

Ο Αεροσταθμός θα έχει έκταση 94.000 τ.μ. κατά την έναρξη λειτουργιών και διαθέτει 8 επίπεδα. Θα διαθέτει 19 πύλες επιβίβασης, εκ των οποίων οι 8 θα είναι συνδυαστικής χρήσης για πτήσεις Εντός και Εκτός Σένγκεν. Καθ’ όλη τη διάρκεια της παραμονής των επιβατών στον Αεροσταθμό θα υπάρχουν βιομετρικές και αυτοματοποιημένες διαδικασίες ελέγχου καθώς και εγκαταστάσεις ψυχαγωγίας, αναψυχής, εστίασης, προσευχής, υποστήριξης βρεφών και μητέρων δημιουργώντας ένα μοναδικό αίσθημα ταξιδιωτικής εμπειρίας. Επίσης, ο Αερολιμένας θα διαθέτει:

  • 31 απομακρυσμένες θέσεις Power in – Power out ICAO Code C με σύστημα ανεφοδιασμού Fuel Hydrant
  • 6 θέσεις στάθμευσης MARS τύπου push back για αεροσκάφη τύπου ICAO Code E εξοπλισμένες με Fuel Hydrant και τροφοδοσία 400 Hz και PreConditioned Air
  • 3 θέσεις στάθμευσης Ελικοπτέρων
  • Δεύτερο (Νέο) διάδρομο προσαπογειώσεων μήκους 3.200m, κατηγορίας ICAO 4E για πολιτικά και στρατιωτικά αεροσκάφη με διπλή διασύνδεση (taxilink) του νέου Διαδρόμου προσαπογειώσεων με τον υφιστάμενο διάδρομο αεροδρομίου της 133ης Σμηναρχίας Μάχης
  • Αερόσταθμος Γενικής Αεροπορίας/VIP και πίστα χωρητικότητας 9 θέσεων αεροσκαφών
  • Εγκατάσταση Αποπαγοποίησης & Πλύσης Αεροσκαφών
  • Εγκαταστάσεις Δεξαμενών Καυσίμων, Βιολογικού Καθαρισμού, Διαχείρισης Απορριμμάτων
  • Υποδομή Υποστέγου συντήρησης Αεροσκαφών MRO
  • Εμπορικοί χώροι Αεροσταθμού 13.000 τ.μ.
  • Εγκατάσταση Σταθμού Λεωφορείων και λοιπών Μέσων Μαζικής Μεταφοράς
  • Αποθηκευτικοί χώροι και χώροι γραφείων Αεροδρομίου άνω των 6.000 τ.μ.

Ο Διεθνής Αερολιμένας θα περιλαμβάνει Εμπορική ζώνη προσβάσιμη από τον αστικό ιστό και κατάλληλα ενταγμένη στην ευρύτερη οικιστική και χωροταξική ανάπτυξη της περιοχής έκτασης 800 στρεμμάτων. Αναφορικά με την πρόσβαση στο Αεροδρόμιο, επιτυγχάνεται η πρώτη μεγάλη σύνδεση Βόρειας και Νότιας Κρήτης με το διαμήκη άξονα που ενώνει τη Χερσόνησο με τη Νότια Κρήτη, μήκους 25 χιλιομέτρων, ενώ με την ολοκλήρωση της κατασκευής του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ) εκτιμάται ότι το αεροδρόμιο θα είναι προσβάσιμο από το Ηράκλειο σε λιγότερο από 25 λεπτά.

 

πηγη:newsit.gr

Themakriti

Η ομάδα του themakriti σας φέρνει καθημερινά όλες τις τελευταίες έγκυρες ειδήσεις

Αφήστε το σχόλιο σας

Εγγραφείτε στο Newsletter μας

Με την αποστολή του email σας αποδέχεστε τους Όρους & Προϋποθέσεις καθώς και την Πολιτική Απορρήτου του Themakriti.gr

ΕΞΥΠΝΗ ΠΛΟΗΓΗΣΗ

ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΑΠΟ ΜΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΙΑ

ΟΙ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΙ ΜΑΣ

ΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΑ

ΟΙ ΕΦΗΜΕΡΙΔΕΣ ΣΗΜΕΡΑ