Αυτό που εξετάζεται από το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης είναι η αύξηση του επιδόματος στο μέγεθος που δεν δημιουργείται δημοσιονομικό πρόβλημα. Σύμφωνα με πληροφορίες το επικρατέστερο σενάριο κάνει λόγο για αύξηση του επιδόματος παιδιού από το 2025.
Η αύξηση των μισθών οδήγησε αρκετούς γονείς να μη δικαιούνται φέτος το επίδομα παιδιού, με αποτέλεσμα να υπάρχει ένα ποσό που θα μπορούσε να αξιοποιηθεί στην αύξηση του ποσού του επιδόματος παιδιού.
Συγκεκριμένα, η μείωση των δικαιούχων έφερε και μείωση της δαπάνης για επιδόματα παιδιού κατά 156.172.114 ευρώ. Το ποσό αυτό ισοδυναμεί με μείωση της δαπάνης κατά 15,8% θα μπορούσε να διατεθεί για την αύξηση είτε των επιδομάτων είτε για την αύξηση των εισοδηματικών κριτηρίων ώστε να μην βγουν από το επίδομα όσοι είχαν αύξηση εισοδήματος.
Το επίδομα παιδιού ανέρχεται σήμερα για το πρώτο και δεύτερο παιδί το επίδομα είναι: 70 ευρώ, 42 ευρώ, 28 ευρώ και για το τρίτο και κάθε επόμενο παιδί: 140 ευρώ, 84 ευρώ και 56 ευρώ ανάλογα με το εισόδημα.
Για τη χορήγηση του επιδόματος παιδιού απαιτείται η υποβολή ηλεκτρονικής αίτησης, κατ’ έτος, μέσω της ιστοσελίδας της ΗΔΙΚΑ ή του ΟΠΕΚΑ στην ειδική πλατφόρμα, από τον υπόχρεο υποβολής της αίτησης φορολογίας εισοδήματος ή τη σύζυγο του με τη χρήση των προσωπικών κωδικών του taxisnet.
Τα πεδία της αίτησης Α21 προσυμπληρώνονται, αντλώντας στοιχεία από τον ΑΜΚΑ. Κατά το στάδιο της υποβολής – μέσω on line διασύνδεσης της ΗΔΙΚΑ με την ΑΑΔΕ – προσυμπληρώνονται στην αίτηση τα ετήσια εισοδήματα των μελών της οικογενείας που συμμετέχουν στο Α21. Το επίδομα παιδιού παρέχεται σε πάνω από 900.000 οικογένειες και αφορά πάνω από 1.5 εκ. παιδιά, ενώ η ετήσια δαπάνη ανέρχεται σε περίπου 1.050.000.000 ευρώ. Καταβάλλεται σε 6 διμηνιαίες δόσεις με βάση τα στοιχεία της τελευταίας εκκαθαρισμένης φορολογικής δήλωσης.
Δικαιούχοι του επιδόματος Παιδιού είναι:
α) Έλληνες πολίτες
β) ομογενείς αλλοδαποί οι οποίοι διαθέτουν δελτίο ομογενούς
γ) πολίτες κρατών – μελών της ΕΕ
δ) πολίτες των χωρών που ανήκουν στον Ευρωπαϊκό Οικονομικό Χώρο (Νορβηγία, Ισλανδία και Λιχτενστάιν) και Ελβετοί πολίτες
ε) Αναγνωρισμένοι πρόσφυγες που διαμένουν μόνιμα στην Ελλάδα, των οποίων το καθεστώς παραμονής διέπεται από τις διατάξεις της Σύμβασης του 1951 για το Καθεστώς Προσφύγων, όπως τροποποιήθηκε από το Πρωτόκολλο της Νέας Υόρκης το 1967 για το Καθεστώς Προσφύγων.
στ) ανιθαγενείς των οποίων το καθεστώς παραμονής στην Ελλάδα διέπεται από τις διατάξεις της Σύμβασης του 1954 για το Καθεστώς των Ανιθαγενών.
ζ) δικαιούχοι του ανθρωπιστικού καθεστώτος
η) πολίτες άλλων κρατών.