Τετάρτη 08/01/2025

Αντίστροφη μέτρηση για τις πλατφόρμες ενημέρωσης των δανειοληπτών – Πώς θα λειτουργούν

Από την 1 Απριλίου οι servicers θα πρέπει να παρέχουν προσωποποιημένη αναλυτική ενημέρωση στους οφειλέτες τους μέσω ηλεκτρονικών συστημάτων

Με πρόστιμα που φτάνουν τις 500.000 ευρώ ή ακόμα και ανάκληση της άδειας λειτουργίας τους θα βρεθούν αντιμέτωπες από την ερχόμενη Δευτέρα 1η Απριλίου οι εταιρείες διαχείρισης κόκκινων δανείων (servicers) στην περίπτωση που δεν ανταποκριθούν στις υποχρεώσεις που προβλέπει ο νέος νόμος για την πλήρη και αναλυτική ενημέρωση των οφειλετών.

Από τη Δευτέρα 1 Απριλίου οι servicers θα πρέπει να είναι σε θέση να παρέχουν προσωποποιημένη αναλυτική ενημέρωση στους οφειλέτες τους μέσω ηλεκτρονικής πλατφόρμας η οποία θα πρέπει να είναι έτοιμη μέχρι την 31η Μαρτίου 2024 και να λειτουργεί κατά τα πρότυπα του web banking.

Η πρόσβαση του δανειολήπτη στο ηλεκτρονικό σύστημα προσωποποιημένης πληροφόρησης θα πραγματοποιείται online μέσω προσωπικών κωδικών πρόσβασης τους οποίους και θα χορηγεί ο Servicer μετά από τη διαδικασία ταυτοποίησης του δανειολήπτη.

Σε επιστολή της προς τους servicers πριν από λίγες ημέρες η Ειδική Γραμματέας Χρηματοπιστωτικού Τομέα και Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους, Θεώνη Αλαμπάση τους ενημέρωσε για τις ημερομηνίες καθώς και για το τι θα πρέπει να περιλαμβάνει κατ’ ελάχιστον η προσωποποιημένη ενημέρωση των οφειλετών. Η ενημέρωση που θα παρέχει το ηλεκτρονικό σύστημα θα περιλαμβάνει:

  • Πληροφορίες σχετικά με τα ποσά που οφείλει ο δανειολήπτης, με αναλυτική καταγραφή των ποσών που οφείλονται ως κεφάλαιο, τόκοι, προμήθειες, τυχόν άλλες χρεώσεις, καθώς και το ισχύον επιτόκιο.
  • Την περιοδικότητα των δόσεων, το ύψος τους, την ημερομηνία πληρωμής κάθε δόσης, το τρέχον υπόλοιπο, καθώς και τον λογαριασμό εξυπηρέτησης της οφειλής. Το ηλεκτρονικό σύστημα επικαιροποιείται τουλάχιστον κάθε πρώτη ημερολογιακή ημέρα εκάστου μηνός. Πάντως αυτό, που αποτελεί πρόκληση για τις ίδιες τις εταιρείες είναι το κατά πόσο οι νέες πλατφόρμες θα χρησιμοποιηθούν από τους ίδιους τους οφειλέτες, που πολλές φορές αδυνατούν να βρουν «ανοιχτή γραμμή επικοινωνίας» με τους servicers ακόμα και για να ενημερωθούν για τις βασικές τους υποχρεώσεις.

πηγη:Newsbeast

Themakriti

Η ομάδα του themakriti σας φέρνει καθημερινά όλες τις τελευταίες έγκυρες ειδήσεις

Αφήστε το σχόλιο σας

Εγγραφείτε στο Newsletter μας

Με την αποστολή του email σας αποδέχεστε τους Όρους & Προϋποθέσεις καθώς και την Πολιτική Απορρήτου του Themakriti.gr

ΕΞΥΠΝΗ ΠΛΟΗΓΗΣΗ

ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΑΠΟ ΜΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΙΑ

ΟΙ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΙ ΜΑΣ

ΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΑ

ΟΙ ΕΦΗΜΕΡΙΔΕΣ ΣΗΜΕΡΑ